דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביומטריה ואבטחה 

מאת    [ 06/10/2019 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 590 פעמים ]

ביומטריה הוא תחום שלם של זיהוי חד חד ערכי של אדם ע"פ מאפיינים ביולוגיים. זוהי אינה שיטה חדשה כלל וכלל, נמרים מזהים אחד את השני ע"פ ריח פינגווינים מזהים אחד את השני ע"פ הקולות ואנשים מזהים אחד את השני 

לביומטריה יש את הפוטנציאל להפוך את האימות למהר מאוד, קל יותר ומאובטח יותר מאשר סיסמאות מסורתיות, אבל חברות צריכות לשמור בזהירות על הנתונים הביומטרית שהם אוספים. ביומטריה הן מאפיינים אנושיים או פיזיים או התנהגותיים שניתן להשתמש בהם כדי לזהות באופן דיגיטלי אדם כדי להעניק גישה למערכות, מכשירים או נתונים.

דוגמאות למזהים ביומטריים אלה הן טביעות אצבעות, דפוסי פנים, מקצב קול או הקלדה. כל אחד ממזהים אלה נחשב לייחודי ליחיד, וניתן להשתמש בהם בשילוב כדי להבטיח דיוק רב יותר של זיהוי.

ביומטריה הוא תחום שלם של זיהוי חד חד ערכי של אדם ע"פ מאפיינים ביולוגיים. זוהי אינה שיטה חדשה כלל וכלל, נמרים מזהים אחד את השני ע"פ ריח פינגווינים מזהים אחד את השני ע"פ הקולות ואנשים מזהים אחד את השני לפי המראה, הקול שפת הגוף ועוד. החידוש הוא היכולת של מערכות ממוחשבות לבצע זיהוי ביומטרי. זיהוי ביומטרי עשוי להיות לעזר רב במערכות אבטחה שונות מזיהוי קול, דרך טביעות אצבע, טביעת כף יד או זיהוי עין של בן אדם ע"פ הרשתית.

האם ניתן לברך על המוגמר? לא כל כך מהר, יש לביומטריה המון יתרונות ובעיקר הזיהוי החד ערכי לפי מאפיין שדי קשה לשנות, יחד עם זה צריך בבואנו להטמיע למערכת אבטחה אמצעים ביומטריים כדאי לנו לעשות זאת באופן מושכל ומאד לא פזיז.אפרוס פה מספר חסרונות לדוגמא כדי שתבינו מדוע זה לא כזה פשוט כמו שזה נראה.

החסרונות בזיהוי ביומטרי

ניתן בקלות לגנוב טביעות אצבעות של אנשים אחרים ע"י העתקתם מחפצים שהם נגעו בהם.כמו כן ניתן בקלות לצלם ולסרוק רשתיות של אנשים עם ציוד מתאים שיצא במקום אליו אותו בן אדם יסתכל. בעצם גם פרטים ביומטריים ניתן להעתיק.
חיסרון נוסף הוא בטביעות אצבעות שניתן לטשטש ולשנות בשיטות שונות ע"י סיליקון.יש טביעות שיותר קשה לטשטש כמו טביעת אגודל או טביעת כף היד כולה וכיו"ב.
 

האם זה אומר שלא כדאי לשלב אמצעי זיהוי ביומטרי במערך האבטחה שלכם?

ממש לא, הדבר היחיד שזה אומר שכדאי שהדבר יעשה ע"י מומחים באבטחה בעלי ניסיון עשיר במערכות אבטחה שיפעילו שיקו דעת נכון וימליצו לכם על הפיתרון המיטבי עבורכם.

סיבים אבטחה וביטחון יש ניסיון של מעל 10 שנה בתחומי האבטחה השונים,ולאחר שבנינו מערכות אבטחה כאלה ואחרות עבור המוסד, בנקים, מלטשות יהלומים ועוד,אנחנו יודעים שניתן עבור הארגון שלכם את הפיתרון האופטימלי. 
מוזמנים ליצור איתנו קשר : https://sivim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב